وبلاگ تفریحی و سرگرمی نگار

وبلاگی متفاوت در زمینه سرگرمی شما

وبلاگ تفریحی و سرگرمی نگار

وبلاگی متفاوت در زمینه سرگرمی شما

وبلاگی متفاوت در زمینه سرگرمی شما

بایگانی
  • ۰
  • ۰

درمان های سرما خوردگی

با تغییر هوا به هوای سرد تر در فصل های زمستان و پاییز بیماری شایع سرماخوردگی خودش را نشان میدهد . اما چه کنیم که سرما نخوریم ؟ در اینجا به روش های درمان و نیز کمک در تسریع بهبودی سرماخوردگی میپردازیم .

– از بخو رهای گیاهی مثل بخور بابونه، گشنیز و اکالیپتوس استفاده نمایید.
– سوپ سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانید. بهتر است در این سوپ از جو یا برنج به همراه جعفری و گشنیز، پیاز و لیموعمانی استفاده کنید. توصیه می‌شود برای پیشگیری از سرماخوردگی هرروز یک وعده از این سوپ را میل نمایید.
– معمولی‌ترین دارو برای درمان سرماخوردگی چهارتخمه است. چهارتخمه را در یک لیوان آب گرم ریخته و درب آن را بگذارید تا لعاب آن خارج شوید. سپس روزانه به مدت ۱۰ بار و هر بار یک قاشق از این لعاب میل نمایید.

درمان های سرما خوردگی

– در فصل پاییز از خوردن غذاهای خمیری و حجیم مثل ماکارونی، فست فوودها، بادمجان و گوشت قرمز بپرهیزید.
– روزانه چند بار شربت لیمو و عسل میل نمایید.
– صبح‌ها و شب‌ها به خوردن سیب مداومت داشته باشید.
– از دم‌کرده بابونه استفاده نمایید. روزانه ۴ تا ۵ بار از دم‌کرده بابونه همراه با خاکشیر یا بدون خاکشیر نبات و عسل و چند قطره لیموترش بنوشید. این دم‌کرده بدن را در برابر بیماری‌ها واکسینه کرده و درد و کوفتگی بدن را از بین می‌برد.

درمان های سرما خوردگی

– و در آخر توصیه می‌شود برای درمان گلودردها از قرقره غافل نباشید. قرقره کردن که پایه ن نمک است بسیار مفید است. البته می‌توانید علاوه بر آب و نمک از عسل، چند قطره سرکه نیز استفاده کرده و روزی هفت الی هشت بار قرقره نمایید.

“پیشگیری بهتر از درمان”

  • ۹۴/۱۱/۳۰
  • محمد روستایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی